تکنولوژیهای ارتباطی

درس تکنولوژیهای ارتباطی دانشگاه علامه طباطبایی

تکنولوژیهای ارتباطی

درس تکنولوژیهای ارتباطی دانشگاه علامه طباطبایی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جلسه دهم

نقد شبکه های اجتماعی

اهداف و کارکردهای شبکه های اجتماعی:

۱.‌ سازماندهی انواع گروه های اجتماعی مجازی

همان گونه که فلسفه وجودی شبکه های اجتماعی واقعی، تشکیل و پیوند گروه های اجتماعی بر محور مشترکات اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، بسیاری از شبکه های اجتماعی در اینترنت نیز با انگیزه سازماندهی کردن گروه های اجتماعی مجازی با تکیه بر اشتراکات مختلف شکل می گیرند. پیدا است که اعضای این اجتماعات مجازی با پیوندهایی که با یکدیگر دارند، در مجموع به دنبال تحصیل یک هدف مشترک در دنیای واقعی که غالباً هدفی سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی است، هستند.

۲. توسعه مشارکت های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی، همواره اعضای شبکه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به شرکت در فعالیت های واقعی در زندگی اجتماعی تحریک و تشویق می شوند. تأثیرگذاری قابل توجه شبکه های اجتماعی بر میزان و کیفیت مشارکت های اجتماعی در جوامع مختلف به حدی بوده است که اخیراً تعداد قابل توجهی از شبکه-های اجتماعی، دقیقاً با هدف توسعه مشارکت اجتماعی مردم در زمینه های خاص ایجاد شده اند.

۳.‌ به اشتراک گذاشتن علاقه مندی ها توسط اعضا

یکی از رویکردهای اصلی شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاشتن علاقه مندی های کاربران شبکه با یکدیگر است. موضوعِ به اشتراک گذاشتن علاقه مندی ها در شبکه های اجتماعی، از چنان اهمیتی برخوردار است که می توان گفت بدون آن، شبکه اجتماعی معنا نخواهد داشت. هدف از این کار آن است که هر یک از کاربران بتواند دغدغه های خود را مطرح نموده و در جریان دل مشغولی های دیگران نیز قرار بگیرد. همچنین از طریق این ویژگیِ شبکه های اجتماعی کاربران می توانند به بسیاری از نرم-افزارهایی که سایر کاربران به اشتراک گذاشته اند، به‌آسانی دسترسی داشته باشد.

۴.‌ ایجاد محتوا توسط اعضا

بر خلاف سایر رسانه ها که مخاطبان، چندان تعاملی در تولید محتوا و انتخاب محتوای دلخواه خود ندارند، در وب سایت های شبکه های اجتماعی، کاربران می توانند تولید کننده، تأثیرگذار و دارای قدرت انتخاب و بهره‌برداری از تنوع بیشتری باشند. با توجه به این مطلب، پایگاه‌های شبکه های اجتماعی بیش از هر رسانه دیگری می توانند با پیشرفت فناوری و توسعه جوامع به برتری های سایر رسانه ها همچون تلویزیون که از قوه شنیداری و دیداری به‌خوبی بهره می برد، خاتمه دهند.

۵.‌ تبلیغات هدفمند اینترنتی

شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، یکی از منابع مهم برای کسب درآمد از راه تبلیغات به شمار می‌آیند؛ چرا که اعضای شبکه های اجتماعی در صفحات مربوط به خود درباره علایق خود صحبت می کنند و این به شرکت های تبلیغاتی اجازه می دهد که بر اساس همین علایق، برای آنها آگهی بفرستند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها با ایجاد حساب کاربری و صفحات شخصی در شبکه های معروف، با سایر کاربران و مشتریان خود و نیز سایر شرکت ها ارتباط برقرار نموده و امور تجاری خود را پیش می برند.

جلسه نهم

good readers :این نرم افزاز قابلیت های فراوانی در زمینه کتاب خوانی چه به زبان لاتین و چه به زبان فارسی را دارا است.این برنامه امکاناتی از فهرست مطالب خوانده شده،مطالب مرتبط،علاقه مندی ها و حتی اظهار نظر درباره ی بخش های از کتاب را در اختیار شما قرار میدهد.


netflix:اخرید اشتراک از این برنامه شما میتوانید به تمامی فیلم های که بر روی این کره خاکی چه در ژانر های مختلف ساخته شده دسترسی داشته باشید.لازم به ذکر است که این سایت در ایران غیر قابل دسترسی است.

نت‌فلیکس (Netflix) یک شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات آنلاین رسانه‌ای در قالب اجاره و فروش کلیپ‌های صوتی و تصویری و فیلم و سریال است، که در سال 1997 راه‌اندازی شد.

مشترکان این شبکه اینترنتی با پرداخت حدود 9 دلار در ماه، فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی را که در این شبکه ارائه می‌شود، می‌بینند.

نت‌فلیکس که خدمات خود را در آمریکا، انگلستان و چند کشور دیگر ارائه می‌کند، چندی قبل سرویس‌دهی به ایران را هم آغاز کرد.

جلسه هشتم

وقت کلاس به تایپ 10 انگشتی اختصاص یافت و ما اشعاری از قبیل 

"گفتم که چونی ز غم درد جدایی"

"گفتا نچنانم که توان گفت که چونم"

را با هزار و یک غلط املایی و دستوری با ده انگشت به شکل های عجیب و غریب تایپ نمودیم.

در انتهای کلاس استاد گفت:هفته آتی آزمون تایپ 10 انگشتی میگیرم